Efektivnější a zisková ordinace

Ziskovost pro zubní ordinaci znamená nejen používat nové technologie, ale také zvládnout práci s nimi, organizaci, outsourcing, budování značky a další. V tomto článku se budeme zabývat některými oblastmi, které vám ušetří čas, který budete moci naopak věnovat svým pacientům.

Efektivnější a zisková ordinace

Ziskovost pro zubní ordinaci znamená nejen používat nové technologie, ale také zvládnout práci s nimi, organizaci, outsourcing, budování značky a další. V tomto článku se budeme zabývat některými oblastmi, které vám ušetří čas, který budete moci naopak věnovat svým pacientům.

1/ IO skener

Intraorální skener bude brzy nedílnou součástí většiny zubních praxí. Stejně jako evidujete termíny návštěv pacientů elektronicky do systému, budou i zubní lékaři běžně skenovat ústa pacientů, tzn. minimum otiskování. Výhody IOS jsou nesporné nejen pro stomatology.

Je zapotřebí umět takové zařízení správně používat. Problém je, že jejich prodejci Vám v lepším případě nabídnou základní kurz. Praxe ale vyžaduje víc. Dobrý zubní technik se zkušenostmi v CAD/CAM oblasti ví, jak má vypadat správný sken/otisk. A bez něj funkční a pěknou zubní náhradu nezhotovíte. Náš blog se v jednom celém článku zabývá konkrétními tipy, jak lépe skenovat.

2/ Outsourcing

Spoustu lidí má pocit, že dělat si všechno sám je nejlepší, nejlevnější, nejvýhodnější či nejrychlejší. Někdy je naopak lepší nechat prácu udělat jinde.

  • Nemusíte vlastnit všechny technologie, zbytečně vážete kapitál
  • Pokud si chcete všechno dělat sami, potřebujete k tomu více času anebo další pracovní sílu
  • Outsourcing je výhodný v tom, že ho využíváte dle potřeby, resp. dle množství práce - jsou to pro vás variabilní náklady
  • Jste přece stomatolog – dělejte to, co nejlépe umíte a na co se specializujete, zbytek nechte ostatním (delegování činností a výkonů)

Ve většině případů vám tyto pravidla šetří peníze, čas a zvyšují produktivitu. Cílem je mít dobré dodavatele takových služeb či výrobků.

3/ Digitální řešení

Žijeme v době digitální. Vše se zrychluje a zjednodušuje. Nebojme se toho, i když je to někdy děsivé. Snažme se výhody nových technologií a služeb využít. A je úplně jedno, kolik je vám zrovna let.

Zjednodušte si život a komunikujte třeba s dodavateli tak, jak je Vám to zrovna pohodlné. Posílejte fotky přes dostupné aplikace, využívejte chat či jiné kanály typu WhatsApp, Signal apod. Někdy je to vhodnější způsob komunikace než telefonát, protože máte vše evidované a dohledatelné. V jednoduchosti je krása, a proto pro pravidelnou komunikaci se zákazníky používáme obyčejný WhatsApp. Nezkresluje kvalitu fotografií, lze s ní volat a je možné si ji stáhnout do mobilu i počítače. Ke sdílení dat používáme také Disk Google.

4/ Stabilita

Nesnášíte, když technik dělá korunu pokaždé trochu jinak, nebo když vám práci dělají různí technici? Ideální stav je, když pacient přijde, korunka sedne napoprvé a on spokojeně odchází domů. Ne vždy jde všechno hladce, ale důležitá je konstantnost. Chtějte stálou kvalitu služeb i výrobků od Vašich dodavatelů, ať víte, na co se můžete spolehnout.

5/ Marketing není jenom o získání nových pacientů

Správným marketingem budujete "tvář" své zubní kliniky, která by měla odrážet, na jakou klientelu se chcete zaměřit. Chcete se specializovat na estetickou stomatologii? Budujte značku na platformách a prostřednictvím kanálů, které sleduje výdělečně činná část populace. Nepřicházejí k vám pacienti na dentální hygienu? Snažte se na svých webových stránkách a na své klinice vzdělávat a poskytovat ověřené informace. Zkuste pracovat s moderními komunikačními kanály, které dnes lidé využívají. Prezentujte se navenek, ukažte svou tvář, pacienti to ocení. Nestojí to mnoho peněz ani času.